· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Friday, November 25, 2005

Kaki Penipu


Dear Friends...

My dad received 1 sms on his phone yesterday with this message :


"TAHNIAH anda terpilih utk menerima RM50.00 sempena AIDILFITRI daripada Celcom. Sila hubungi perunding kami 03 9543 5533 atau taip RM5 hantar ke 10139719189 (percuma)."


Luckily, my mom forward this sms to me & asked me whether this sms valid or not... & seek for my advice before proceed with the instruction.


This morning when I received this sms, aku cuak sangat ngan org yg buat kerja ni.... I have to find out who is the culprit behind this.... kalau aku dapat, memang org tu sarapan pagi ni dgn maki hamun aku ... tapi agaknya, org tu takut nak angkat, asyik masuk voice mail je....


And for your info, when i saw this number - 03-9543 5533, i'ts like sooooooooo familiar to me.... this number very2 familiar to me, when I called, asyik engaged memanjang. Rupanya2 nombor ni nombor Astro, that's why soooo familiar. It's my clients number.

Then, I called my mom.


"Mak, tak yah le layan org camni... dia nak mintak sedekah RM5 dari ayah secara terhormat."


Dia ingat dia boleh tipu org kampung bulat2 cam taik kambing....


Kalau korang dapat sms serupa, better be careful.... so now, let us kacau org ni with this hp no. 013-971 9189. Biar dia tahu, langit ni tinggi ke rendah....

1 Comments:

Blogger Jubeiz said...

nasib baik you panjang akal. kalau tak your parents terbang RM5. jom kita kacau dia. *cara nak ngacau dia pun saya tak tau*.

27/11/05 8:53 AM  

Post a Comment

<< Home