· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Friday, November 25, 2005

Liat Bangun Pagi

Pagi2 tadi aku dah hilang sabar ngan anak teruna aku yg sorang tu. Dari pukul 7.00 pagi lagi babah dah kejutkan dia, dia masih sedap tidur kat bilik dia. After that, 7.05am, aku pulak masuk bilik dia, sambil mengemas beg bekalan ke Taska, sambil mulut membebel suruh dia bangun... tak pasti dia dengar ke tidak, tapi nampak gayanya macam lena tidur sedang bermimpi... then aku keruang tamu, dah bersedia nak keluar rumah dah. Babah & anis dah tak nampak kelibat dah... rasa2nya dah turun dulu.

Jam menunjukkan pukul 7.20pagi... habislah, lewat lagi hari ni.

"faiz, bangun la cepat. mama dah nak pergi ni..."

no answer....

dengan hati yg menggerutu, aku masuk semula ke bilik dia, dan bertempik sekuat2 hati...

"nak bangun ke tidakkkkkkkkkkkkkkkkk ! dari tadi org gerak, buak derk je.... macam cakap dengan tunggul. Kalau tak nak ikut , sudah.... tinggal kat rumah sorang2...."

terus dia bangun, tenyeh2 mata dia, dan terus pergi toilet setelah aku habis bertempik. (macam kommander bagi arahan je gayanya..)

Nape lah liat sangat anak teruna aku sorang ni nak bangun pagi. Kalau hari cuti, tak payah kejut, awal2 pagi dah bangun mengadap video game. Kalau hari kerja, selagi tak terkeluar anak tekak mama dia bertempik, selagi tulah x bangun... rasanya kalau ada bom meletup pun, dia buat derk je....

aku pernah membebel pada minggu2 yg lepas....

Faiz tidur depan tv. Anis watching tv sambil pandang kat aku & babah yg dah kat muka pintu.

"faiz nak bangun ke tidak ? berapa kali nak kejut ni ? Mama dgn babah dah nak pergi ni... kalau faiz tak nak bangun, dok la kat rumah ni ngan anis sampai mama balik. Mama kunci pintu dari luar, faiz tak payah keluar. Jaga adik baik2."

Lepas tu aku meninggalkan beberapa pesanan berupa arahan utk dia patuhi :-

1) Nanti mandi sendiri

2) lepas mandi, masak sarapan sendiri

3) Lepas tu tolong mama sidai kain.

4) Nanti kalau anis berak, tolong basuhkan...

Lepas dengar pesanan terakhir ni, dia terus bangun dan keluar pakai kasut.

Kalau tak buat camni, tak bangun lagi agaknya....

anak aku ni, apalah nak jadi agaknya.... No

[sebenarnya lepas aku hilang sabar pagi tadi, setelah dia bangun, aku cakap sikit kat dia...bahawasanya mama sangat sayangkan faiz... mama bukan marah faiz, cuma mama nak faiz bangun.... kalau org dah gerak banyak kali tu, bangunlah... jgn lah buat pekak je. Lain kali bangun cepat sikit ok....dia anggukkan kepala dia. muka cam takut kena marah je. Tapi bila aku dah peluk & cium dia, dia senyum sikit... hilang rasa gerun agaknya]

0 Comments:

Post a Comment

<< Home