· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Thursday, October 20, 2005

Menu Masakan Baru

Sorilah blogger2 sekelian, aku tak pandai memasak.. asyik makan kat kedai & beli je.. Bulan puasa ni boleh kira dgn jari berapa kali aku masak... balik kerja pun dah lambat, sampai rumah lebih kurang dalam 10 minit lagi dah nak berbuka, mana sempat nak masak. Muka aku dan hubby tiap2 hari boleh cari kat bazaar ramadhan tu. Sampai boring tak tahu apa nak beli walaupun bazaar ramadhan tu cukup panjang & bermacam2 makanan dijual.. yg tak de dijual cuma tok nenek kita, mak bapak kita & adik beradik kita je... hehehe
Semalam hujan lebat , balik kerja lambat... pertama kali sejak ramadhan , berbuka puasa pukul 7.30 malam.. Nasib baik faiz dah berbuka puasa dengan baby sitter kat taska. Kalau tidak, kesian faiz dok tunggu mama & babahnya bawa balik makanan.
Disebabkan dah lambat, dan tak singgah mana2 utk tapau (sure gerai pun dah tutup sebab dah lewat...), kami decide utk balik rumah dulu, mandi & solat. Lepas tu baru keluar makan kat kedai. Kedai yg kami pergi semalam adalah kedai yg baru buka & kami baru nak cuba , sedap ke tidak... soal sedap ke tidak tu , aku yg decide.. sebab org lelaki ni sempoi. Dia tahu bedal je.. kecuali kalau betul2 tak sedap baru le diorang akan kata "tak sedap"...
Disebabkan pertama kali kesitu, kami pun tengoklah menu yg disediakan... kelakar sangat sampai aku ketawa terkikik2 tengok menu tu... pertama kali dalam beratus2 kedai yg aku dah pergi sepanjang hayat aku ni, kedai ni punya menu yg agak special yg tak terdapat dimana2 menu kedai lain...
Aku hanya boleh bagitahu menu je lah, resepinya & rasanya aku tak tahu sebab belum try lagi... mungkin lain kali boleh cakap sedap ke tidak bila dah merasa....
Ini lah dia 3 menu yg tak terdapat dalam menu kedai lain....
1) Nasi Goreng Bodo (bodoh)
2) Ikan masak Setim Menangis
3) Ikan Masak Janda Pecah Dada.... (yg ni paling kelakar...hikhik)
Kalo korang nak tengok janda pecah dada, pergilah ke Restoran Sofea, kat Tasik Puteri.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home