· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Thursday, October 06, 2005

No Tittle

Semalam tak pasal2 aku terpaksa gi klinik kat office jumpa doktor & dapat MC... alhamdulillah, Allah bagi aku sakit, boleh aku MC... hikmahnya, mungkin Allah beri aku sedikit masa utk berehat tanpa memeningkan kepala otak ni... aku redha.
Dah pukul 3.00 ptg baru aku pegi klinik, so, doktor tu bagi half day mc je. Semua ni gara2 aku sakit kepala macam nak pecah jer dibuatnya. Kalau sikit2 tu, aku sanggup tahan, tapi kali ni memang tak boleh tahan melainkan bukak tudung & tidur. Aku agak, sakit kepala ni berpunca dari kerja2 gam kapet kat office aku ni. Bukan aku yg gam lah, tapi aku terhidu bau hangit & tengik asap yg dikluarkan waktu org tu sedang menggamkan karpet kat office aku ni... Sampai keurat saraf aku terasa bende tu menular, lama2 sakit kepala pun datang.... bukan sikit2, berdenyut2 macam nak meletup je rasanya. Member aku, budak Admin yg menjemput org tu datang waktu office hour camni memang tak sesuaiiiiiii langsung. Aku saman kang , baru tahu. Ade beberapa org kawan aku yg senasib aku tapi mereka tak seserius aku. Mungkin sebab aku ada migrain kot, tu sebab aku menerima impak lebih kuat dari mereka.
Aku tidur je kat surau sementara nak tunggu pukul 5.00ptg. Malas nak nyusahkan hubby. Dah lah puasa dapat balik awal, takkan nak mintak keluar awal lagi.. nanti org kata, dah bagi betis nak peha... aku lebih selesa tidur..masa tu otak tak berfikir ... aku tenang & ok sikit lepas bangun tidur tu walaupun x makan apa2 ubat. Syukur.
Hari ni aku terima satu panggilan telefon , tak tahu dari siapa sebab receptionist tu tak cakap. Aku terdengar suara lelaki dihujung talian, fasih berbahasa melayu. Biasanya org yg call aku 99% adalah chinese .
Caller : Assalamualaikum... (tanpa sebarang cacat celanya...)
Aku : Waalaikumsalam... siapa ni ? (aku ingatkan member lama ke, sedara ke..)
Caller : Cedric from Incognito....
Aku : Woi, menyesal I jawab salam you.
Caller : Kenapa ? Tak boleh kah ?
Aku : Cannot...
Caller : Why ?
Aku : Bacause u're not muslim...
Caller : tak salah kan ?
Aku : Salah.... Sekarang I Menyesal. In future jgn buat lagi ok ?
aku tak kuase nak mendoakan kesejahteraan org kafir laknatullah ni melainkan kalau dia benar2 ikhlas nak peluk islam. Selain dari tu, aku beranggapan, mereka cuma nak main2... which is memberi salam & mendoakan kesejahteraan org , bukan bende yg boleh dibuat main2... I'm sorry. apek ni memang kena marah ngan aku, tapi tak lah marah sangat sampai berapi2... control le sikit.. aku kan puasa.... (half day pun puasa la jugak kan...)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home