· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Thursday, October 06, 2005

Macam2 Kisah..

Hari ni hari ke-2 umat islam seluruh dunia berpuasa, kecuali aku. Sedih sangat2 sebab awal2 lagi aku dah terkantoi. Memang dah nasib aku camni, nak buat camner... tahun lepas pun macam ni.. org puasa, aku dah raya. Tahun lepas mak tiri aku ziarah 2 kali, awal puasa ngan akhir puasa. Harap2 tahun ni, mak tiri datang sekali je lah... tak yah lah datang lagi lepas ni.. aku tak ingin diziarahi mak tiri lagi sebab aku dan hubby sedang dalam proses nak ......... ????
Last week balik kampung, pergi pasar dengan hubby beli barang keperluan rumah ke-2 kami (rumah mak mertuaku lah....) . Tersinggah gerai yg jual jeruk2, aku pun beli le jeruk buah salak & anggur. Balik rumah mother in law, bila dia nampak aku makan bende tu, dia tanya aku, mengidam ke kamu ni? tak lah... mane ade.... hehehe...
Pas tu hubby pulak nampak , dia pun tanya, mama ngidam ke ? Takkan dah kot ? Express nyer? Baru malam tadi...... aku hairan, apasal? tak leh ke makan jeruk2 ni kalau tak ngandung ? Kawan aku kat office ni yg belum kawin pun ,mengidam jugakke sebab dia pun suka sangat makan jeruk. Pagi2 dah melantak jeruk buat sarapan... lagi terror dari aku. Sebenarnya aku rasa lah, semua org hairan tengok aku makan jeruk ni sebab aku tak pernah beli & makan jeruk ni sejak aku hamilkan anis, nearly 3 years aku tak makan bende tu. Tup tup bila aku makan, mcm ade something wrongkan... aku pun ingatkan menjadilah project juta2 aku tu, tapi alih2 hari ni khabar duka kusampaikan kat hubby...
Mama : Hello babah, busy ker?
Babah : Erm, nape...?
Mama : Dah ada tanda2 lah....
Babah : Tanda ape? Muntah muntah ke ?
Mama : bukan tu.... tanda2 tak leh puasa hari ni.... hihihi..
Babah : I say Man.....
Mama : bah, tak cukup power rangers lah...kena cuba lagi.... Couples

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

wahh kak, jgn putus asa, usaha tangga kejayaan!

7/10/05 10:00 AM  
Blogger Selipar Jepun said...

pandai lah kau noha...

7/10/05 12:41 PM  

Post a Comment

<< Home