· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Wednesday, September 28, 2005

Selasa-27/9/2005

Hari ni aku & hubby memang apply leave sebab ada urusan kat EPF office. Anak2 hantar macam biasa, aku & hubby pun melewatkan perjalanan sebab tak nak bersesak2 dgn org yg nak pergi kerja. Singgah breakfast kat restoran mamak favourite. Aku order mee goreng mamak, bende yg aku teringin sgt nak makan sejak minggu lepas (semenjak aku puasa ni..). Hubby kehairanan, mee goreng mamak lagi? kan hari tu dah beli kat mamak kat rumah? Tak puas lagi ker?
Sebenarnya hari tu aku singgah beli mee goreng kat kedai mamak berhampiran ngan rumah aku utk juadah berbuka puasa. Entahlah, memang mamak yg goreng, tapi tak sama & tak menjadi macam yg selalu aku makan either kat office or kat mana2.. mamak tu tak reti goreng mee tu walaupun dia mamak.. aku tak ler cerewet sgt pasal makan, tapi kalau masak tah hape2 macam tu, ayam tak de, ape pun tak de, charge RM3 sebungkus, mahal ler tu... hampeh pulak rasanya. Baik aku masak sendiri lagi sedap. Semalam makan mee goreng mamak tu memang puas hati giler... masih terbayang2 rupa mee goreng mamak tu yg bersalut telur & basah2... erm.. puasa nih, mana boleh ingat pasal makanan.
Tujuan kiteorg pergi epf ni nak withdraw epf utk bayar rumah. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar kecuali satu je yg aku masih tak puas hati.... aku berhabis RM17.00 semata2 nak buat photocopy s&p dan document2 yg berkaitan. Cekik darah betul tuan kedai photocopy tu. Kalau lah aku tahu semuanya kena 2 set, aku buat kat office, free of charge je. Bank yg buat certified true copy tu pun satu, habaq la awal2 nak kena bagi epf 2 set. Dah tu lama plak tu aku & hubby tunggu kat kedai tu, sebab mesin photopy dia yg tak canggih langsung, membuang karan & masa aku berlapuk dok kat situ ngan hubby. hampeh dot com....
Alhamdulillah, semuanya selesai jua akhirnya, aku & hubby berjaya mengurangkan installment rumah selama 32 bulan setengah.... tak sia-sia amik cuti....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home