· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Tuesday, August 30, 2005

Faiz & Laptop

Aku balik kampung hujung minggu kelmarin sebab mak mertua aku nak kenduri . Semua adik beradik suami aku balik. Dah lama tak berkumpul macam ni.. malainkan during raya tahun lepas. Aku beli swimming pool untuk kanak2 riang tu ... mesti diorang seronok nak bermandi manda... kebetulan ramai sepupu sepapat yg datang, maka tak muat kolam tu ... jadi , yg dah berumur lebih 6 tahun tak dibenarkan join...
Awal-awal lagi aku dah tukar uniform anis & faiz... diorang memang seronok gila.. main air, budak mana yg tak suka? At the moment anis & faiz masuk kolam tu dengan mujahid, faiz terus berkubang bak kobau tak pernah jumpa air. Habis terpercik air keluar dari kolam tu. Anis dah panic, "mama, baju anis basyah... " .La.... biarkan lah baju tu basah.. memang baju tu untuk pakai mandi. Anis ni macam budak pompuan dewasa pulak... nak jaga serba serbi.. nasib baik aku dah sanggulkan rambut dia. Kalau tidak, mesti dia komplen rambut dia pulak yg basah...
The next day, lepas kenduri aku pun pergi tidur kat rumah mak aku... kat rumah mak aku pun ade swimming pool lagi.. yg tu my sister punya... same je.. berkubang lagi budak2 ni dengan sepupu sepapat sebelah aku pulak.... 2 round pulak tu.. pagi petang berendam.. tapi aku enjoy sangat tengok diorang mandi... maklumlah, aku tak pernah bawa diorang pergi swimming pool. Tambah2 banyak kejadian budak2 mati lemas kat swimming pool, membuatkan aku serik.
Masa kat rumah mak aku, aku tengok sepupu sepapat anak aku pakat jinjing laptop. Canggihnya budak zaman sekarang, aku yg tua bangka pun tak de laptop.. korang kecik2 dah ade laptop. Bagus juga... sebab mostly in English.. budak2 pun seronok nak belajar sebab ada bunyi & muzik serta gambar. So, faiz pun tak ketinggalan , asyik pinjam org punya je. Sian pula aku tengok. Petang tu hubby ajak ke pekan , nak belikan faiz laptop.. 2 pasaray aku panjat, akhirnya dapat lah apa yg dicari.... mahal juga ye.. boleh tahan. Kalau aku kecik2 dulu, jgn mimpilah nak dapat bende semahal ni.. kiranya ini adalah hadiah termahal yg babah beli untuk faiz. Siap ada mouse lagi, tapi mouse tu tak boleh panggil mouse, kena panggil frog sebab bentuk, rupa & warnanya macam katak pisang.
Sejak faiz dapat laptop tu, faiz tekun betul... tak sia-sia babah belikan untuk faiz. Computing





0 Comments:

Post a Comment

<< Home