· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Friday, August 05, 2005

anis & lipstick

aku harus terima kenyataan yg anak2 aku semakin meningkat dewasa dari hari kehari... dan kebanyakan masa mereka dihabiskan dinursery... ibu yg menjaga mereka lebih banyak masa melayan mereka dari mama mereka sendiri... kadang2 aku terfikir, sampai bila macam ni.. aku kerugian besar dari segi masa... sebab masa dengan mereka semakin terhad , bila mereka dah meningkat dewasa, dah sekolah, tak dapat nak bermanja macam waktu mereka kecil & nakal macam sekarang ni...
Dalam diam juga, anak dara aku juga semakin galak bergaya tak padan dengan usia.. walaupun baru 2 tahun setengah, dia dah pandai bergaya . Dia pantang nampak lipstick, mesti minta mama pakaikan untuk dia... sambil aku pakaikan kat bibir mungil dia tu, dia siap control air liur dia macam sedang kepedasan gitu... sape pernah pakai gincu kecik2 dulu, mesti tahu camana budak2 ni buat... siap bunyi lagi tuh...
Semalam anis minta aku pakaikan lipstick kat mulut dia. Dia dah tahu kat mana nak dapatkan lipstick tu, tak lain tak bukan , dari handbag mama... yg lelain tu, dalam almari, dia tak sampai nak ambil. Yang sebatang dalam handbag tu lah yg selalu jadi mangsa. Tapi nasib baik dia tak pernah conteng dinding ... aku pun ajarkan dia sebut LIPSTICK... tapi lain yg keluar kat mulut dia... LITSIP...... kelakar nya. Berkali2 aku ajar dia sebut lipstick, tapi itu juga yg disebutnya. Sukahatilah anis....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home