· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Thursday, July 21, 2005

Lawak 20 sen......

Semalam faiz buat lawak lagi...
dia citer kat aku, dia bagi duit kat cikgu
tapi cikgu tak nak.....


aku tanya dia, faiz bagi duit ape?
dia kata duit yuran sukan lah....
aku pun tahu yg cikgu dia mintak yuran sukan RM15.00
tapi aku belum bayar sebab ingat nak bayar weekend ni
tak harap ler nak pas kat dia
kang dia buat kenduri ngan kawan2 sekolah dia pulak

aku pun tanya dia, berapa faiz bagi cikgu?
dia kata dia bagi 1 (satu)..
satu apa? dia pun seluk poket beg
dia tunjukkan syiling 20 sen kat aku
aku bantai ketawakan dia...

lepas tu dia kata cikgu tak nak duit tu....
memanglah cikgu tak nak.. tak cukup..
dia hairan nape cikgu tak nak...
aku kata, memangla cikgu tak nak..
sebab tak cukup.. nanti mama bayar...

so, hari ni aku hantar dia sampai depan sekolah
aku masukkan duit dalam sampul raya macam angpow tu
dan pesan kat dia supaya bagi terus kat cikgu
jangan dibuka sampul ni...
dia tanya, nak bagi kat sape?
bagi ustazah kamilah la.......

kelakar betul anak aku ni...
20sen nak bayar duit yuran sukan...
agaknya pada dia 20 sen tu besar sangat...
dia pernah kata duit tabung dia dah penuh..
dah berat sampai dia tak larat angkat...
faiz nak beli kereta lah mama.....
macam banyak sangat lah duit syiling dia tu

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

well akak, better pi tanya ustazah kamilah tu, ada tak dia dapat angpow dari faiz...heheh...

21/7/05 3:12 PM  
Blogger Selipar Jepun said...

entah yer, belum sms lagi .. kang kena tanya ustazah ni.. kang dia pi cakap gong xi fat chai plak..... malu betul!

21/7/05 4:22 PM  
Blogger Jubeiz said...

ha'ah.. betul kata nohacomel tu. Ntah ntah dah kenduri ngan kenkawan dia beli air-kerim.

22/7/05 10:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

gelak baca cerita adinda ni, biasalah anak2 memang macam tu, anak Am pun serupa juga, cuma Am kalau bayar apa2 yuran, Am akan bayar sendiri takut duit tu anak Am cicirkan dimana-mana, dia tu cuai sikit

Salam kenal dari Am

25/7/05 4:21 PM  

Post a Comment

<< Home