· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Friday, July 08, 2005

7/7/2005 - 8/7/2005

Diary Hari Jumaat - 8/7/2005

Hari ni hubby tak sihat.... katanya nak mc sebab sakit tekak, flu & demam sikit2... malam tadi pukul 3.00 pagi baru nak tidur.. sibuk ngalahkan PM.... tapi kesian pun ade... sebab dah 2-3 bulan ni macam tu je rutin hidup dia... kalau aku, sure tension ditahap gaban dah... aku ni tak boleh terima preassure lebih2.... dan tak kuase aku nak bagi commitment kat company sampai 200%.. tak der pekdah.... prinsip hidup aku, work is work... from 9am to 6pm, i'll do anything for work... other than that, it is for my personal life, which is me myself, my kids, my family & my responsibility at home.... no matter how , my first priority is family especially my kids... work is number 2 . I don't love my work as much as I love my family... I don't care if I'm not sucess in my working life as long as I'm success in growing up my kids & family... to me, I'm not going to sacrifice anything just for work...
7.15 am dah hantar anak2 ke nursery, then pergi clinic temankan hubby. Lepas hantar dia balik rumah, pergi kerja sendiri. My Fren hari ni kerja luar. So tak dapat nak pergi sama-sama. 8.30am baru bertolak. Sampai office lebih kurang 9.30am lagi... nampaknya dah 2 hari aku masuk office lambat... tak peduli lah.. selagi tak de org mintak explanation, nothing to explain... buat donno jer.
Hari ni boring sikit kat tempat kerja.... tak happening seperti selalu... tak de mood nak tulih...


Dairy Hari Khamis - 7/7/2005

Entah kenapa pagi ni aku sekeluarga macam kena pukau... pukul 7.05am baru tercelik mata... sedar2 hari dah siang, terang benderang... menggelabah sekejap, terus capai towel, mandi & bersiap secepat yg boleh... Kalau tidak, nanti terlambat pula masuk kerja. So, lepas aku mandi, aku kejutkan faiz supaya bangun mandi.. seperti biasa, dia ni liat betul nak bangun... When everything dah siap, jam dah 7.30am. Aku capai hp hantar sms kat driver van dia supaya tak payah jemput dia hari ni... alang2 aku dah lambat, biarlah aku yg hantar, boleh terus bayar yuran sekolah dia sekali.

7.40am cam gitu, my fren call, tanya samada aku nak follow dia atau nak ikut hubby. After short discussion, aku decide nak ikut hubby sebab nak gi bayar yuran sekolah faiz. Then, after drop anis kat nursery, we proceed to Tadika Faiz to send him to school. Lepas tu ingat nak pergi kerja terus le... for me, sempat lagi nak sampai office be4 9.00am . But my hubby kata, alang-alang dah lambat ni, jom gi breakfast together2 nak tak ? Of course Naaaaaaaaakkk.. bukan senang nak dapat breakfast berdua-duaan... macam berdating balik....
Sempat lagi melengah2kan masa.... sidia pun dah inform officematenya yg dia masuk lewat hari ni... so dok melepak kat Restoran Nasi Lemak Antarabangsa sampai pukul 8.45 am baru bertolak.... Finally, sampai office aku dah pukul 9.30am... lewat 30 min hari ni... hiks... bukan selalu...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home