· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Friday, July 01, 2005

AunTiE, beRaPa NaK kEnA bAyAr ?


Ade kisah lucu berlaku kelmarin di cafeteria office aku. Sebelum aku cerita pasal kisah lucu tu, biarlah aku cerita pasal cafeteria kat office aku ni... canggih jugak lah office aku ni ade cafeteria ala-ala Coffea Bean gitu... dengan kerusi & meja yg memang serupa macam Coffea Bean, ditambah dengan sound system + TV gantung yg sentiasa terpasang Astro Channel (especially MTV syiok !) , dilengkapi dengan fridge yg besar, Microwave & Chiller yg penuh dengan can drinks & packet drinks termasuklah yg biasa2 soft drink sampailah ke non halal drinks...(company cina, kalau tak mabuk , tak sah kan...),rasa macam dok kat rumah ler pulak... convenience sangat... cuma tak leh bawa bantal ngan tilam jer.... yg lain tu complete. Biasanya budak2 office aku suka TAPAU makanan waktu lunch dan lebih selesa makan di office termasuk lah selipar jepun tu sama....

Alkisahnye, pagi kelmarin, ada sorang lelaki datang untuk interview agaknya. Biasanya org tunggu kat reception area jer.. tapi budak ni lain sikit... dia dok menikmati MTV Syiok kat cafe' sambil dok minum ... (MTV sekarang ni seram nak tengok... macam tak cukup kain jer nak pakai.... dengan aksi2 yg sungguh X rated...). Aku kat situ nak bancuh air buat sarapan... kebetulan kat situ ade tea lady tengah buat minuman utk boss agaknya.... then bila aku dah nak keluar dari situ, this guy menghampiri tea lady tu, dengan menghulurkan duit.... aku pun hairan, duit ape yer , dia nak bayar kat tea lady tu... Aku dengar tea lady tu ketawa....
Hek eleh.... rupanya mamat tu nak bayar harga minuman dia tadi... aku ingatkan bayar ape.... tea lady tu pun sambil ketawa, cerita kat aku....
"ayo.... itu lelaki ah, dia mau bayar sama fong cheh ... berapa duit itu air? fong cheh kata tak payah bayar ... free saja..." Aku pun ketawa gak... kelakarnyer... dia ingat drinks yg diambik dari chiller tu kena bayar.. agaknya dia ingat tea lady tu (fong cheh) tu cafe operator kot... so, ape yg diambik dalam cafe tu kena bayar.. dalam hati aku, beraninyer mamat ni ambik drinks dari chiller... kiteorang pun boleh ambik hari Rabu & Jumaat jer... itu pun after 6.00pm lah....



0 Comments:

Post a Comment

<< Home