· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Thursday, June 30, 2005

SeLiPaR yAnG MuSyKiL..

A'kum.. hari ni betul2 musykil.. sama ade aku yg salah faham, atau org yg tak faham2... tadi gi solat lagi, tempat biaselah... sejak dua menjak ni kat office aku ni asyik meeting tak habih2 .. apelah yg boss2 tu asyik meeting hari2 .. kalau 1 jam, ok ler jugak. Kalau dah sampai 3-4 jam sekali meeting + hari2 meeting, kalau aku mesti dah "VOMIT BLOOD" dah.... uweksssss! Pasal diorang meeting tak habis2, macam nak buat strategi pergi perang je ader nye.... sebab itulah jugak aku kena pergi surau kat 6 feet underground.. bukan ape, maleh nak menapak dan stuffy jer tempat tu. Macam tak ader proper vandilation. Lemas !
Yang buat aku musykil sangat tu bukan sebab kena menapak pergi surau, atau pun musykil kat boss2 yg asyik meeting sampai tak payah buat kerja tu... tapi musykil kat 2 org minah yg pi solat kat surau mukminah hari ni... 1st minah, datang ngan aku serentak. 2nd minah datang lambat sikit. 1st minah tu solat kat depan aku. Dia solat duduk. Aku syak, dia pregnant jer.. sebab jarang ler org pompuan solat duduk , kecuali kalau dia patah kaki @ lumpuh. But 1 thing that make me wonder, adeke org solat duduk sambil bersila macam nak makan kenduri jer gayenye.... dan aku perhatikan, dia langsung tak sujud... bongkok sikit2 jer... mula-mula aku ingat dia nak tunggu masuk waktu asar, rupa2 nya minah tu tengah solat... mak musykil benar dgn cara dia solat tu. Lalu aku pun ambik hp, sms to my sis, ask her abt this.. but she didn't reply coz my hp coverage bak biskut chipsmore... kejap ade, kejap tak ader... bukan hp aku yg koman, tapi bile dah duduk kat 6 feet underground, what do you expect ? Jgn ler mintak yg bukan2 kan.....
Berbalik kat 2nd minah tu pulak. Memula solat zohor agaknya, elok jer berdiri.... tapi bile nak solat asar, dia pun solat duduk macam org sebelah dia.. 1st minah tu dah balik dah... so aku ni macam jadi pemerhati jer... aku dah solat dah masa tu... masa 2nd minah tu solat, aku tengok, dia pun solat sambil duduk bersila.... macam nak makan kenduri ler jugak... Musykil 14x.... Kedua2 minah ni pregnant rupanya... 1st minah, besar ler jugak perut dia.. 2nd minah tu sedang2 saje.. dalam 4-5 bulan je... aku pun pernah pregnant gak dulu, dah masuk 9 bulan baru aku solat duduk sebab aku pernah hampir nak terjatuh bile bangun dari tahyat ... rase mcm tak boleh nak balance kan badan yg sedia ade berat.... Tapi minah 2nd tu macam meniru 1st minah jer... sebab berhari2 aku jumpa dia, aku tgk baru hari ni dia solat duduk. Pulak tu, solat zohor boleh jer berdiri, apasal solat asar duduk... duduk tu betul ke ?
Bila balik office, baru aku dpt reply from my sis.. actually, aku bukan tak tahu, cuma nakkan kepastian jer... according to her, solat duduk ni kena duduk macam duduk tahyat awal. Sujud tetap serupa macam org solat berdiri... KECUALI kalau org tu patah pinggang...
So, kesimpulannya, mane 2 org minah ni belajar solat duduk sambil bersila...? Wallahualam... selipar jepun, lain kali gi solat duduk depan sekali, so tak yah nak terganggu konsentrasinyer... bakper tengok org? Wookey... mulai esok, selipar jepun mesti duduk saf yg pertama, tepi dinding... supaya tak tengok sesiapa.... Azam Selipar Jepun bermula 1/7/2005. Tenkiu....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home