· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Thursday, July 07, 2005

Terkenang semasa dulu Part 3

Rutin harian kak normah , dalam genggaman aku... cewah ! setiap pagi masuk kerja, dia melawa cam andartu2 lain, dengan tujuan nak cari teman hidup ler... lipstick tebal bak diva anita sarawak... dengan cermin mata dia yg macam cikgu bedah dalam cerita adik manja tu, ha macam tu lah lebih kurang gayanya kak normah ni.... setiap hari dia pakai kasut kulit tumit tinggi... pas tu bile dah sampai kat kilang, dia tukar pakai Selipar Jepun (ceh... name aku juga...kat tapak kaki dia plak tu.Hampeh!) .

Aku rasa aku manusia paling jahat masa tu sebab buat dajal kat orang... tapi apakan daya, pakatan syaitan telah termetri antara aku dan geng2 aku... aku ambik kasut kulit kak normah , aku pas kat member aku suruh dia letak kat bawah mesin conveyor yg boleh gerak2 tu, tersorok lah sesangatnya... tapi aku ambik sebelah jer... kalau dua belah, kang dia kata ada org teringin kasut dia... so, kalau ambik sebelah, dia sure ingat ade org nak kenakan dia... dia tak sedar kasut dia hilang, sampailah pukul 4.15ptg , kira-kira lagi 15 minit nak balik... masa tu dia baru terperasan kasut dia tak de sebelah, sebab dia nak tukar selipar jepun dia la... dia tanya kat semua-semua org, semua org cakap tak tahu... tak nampak... tak ada... tak ambik... tak perasan..... tak kuase...... tak teringin le..... wat pe ambik sebelah... bukan boleh pakai la kak normah .... aku & geng aku pun termasuk sama dalam memberi alasan tersebut.... so kak normah dah hangin betul.... dia buat spot check dari hujung ke hujung...masa dia check kat hujung line, aku suruh kawan aku ambik kasut tu pegi buang kat ladies toilet.... dia pun ikut jer arahan ketua chief ni....lagak bagai seorang ketua penjenayah yg paling dikehendaki jer... ahaks ! Jahat nyer aku kan... bila kak normah sampai kat tempat kiaorang, kiteorang buat-buat tak tahu jer.... macam tak ade apa-apa yg berlaku. Tolong carikan sama - sama ade lah...
Sian kak normah.. tu lah, lain kali cakap tu berlapik sikit... mulut jgn laser sangat....jgn nak sakitkan hati orang... bile dah jadi camni, sape yg susah? Kak normah dan keluarga juga yang susah kan......cubaan ! Kepada kak normah , kalau kak normah terbaca tulisan aku ni, aku nak minta ampun banyak2.... sebenarnya aku dah mintak ampun seampun ampunnya dari dia masa aku resign dari kilang tu dulu... aku tak cakap ler yg aku sorok sebelah kasut kulit dia, tapi aku mintak dia halalkan dunia akhirat & ampunkan semua dosa-dosa aku.. Aku harap dia betul2 maafkan aku... sekarang ni aku menyesal juga rasenye sebab kenakan orang. Tapi apekan daya, benda yg lepas, hanya boleh dikenang dan diperbaiki... bukan boleh putarkan kembali mase tu.





0 Comments:

Post a Comment

<< Home