· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Wednesday, July 27, 2005

baNci oH banCi..i haTe U!

aku kemalasan nak update blog dalam minggu ni... sebab kerja berlambak banyak terutama nak dekat2 month end ni.... ni yg aku nak komplen sikit pasal org kerje gomen ni.... sesapa yg kerje gomen jgn kecik hati... komplen aku ni ditujukan khas untuk org yg kerja kat Jabatan Perangkaan Malaysia ,Negeri Selangor.... mereka ni macam tak de kerja lain selain nak banci orang & pertubuhan.... mana taknya, aku dah naik muak mengisi form banci ni utk opis aku... baru bulan april hari tu fill up borang banci pertubuhan & enterprise 2005. Legalah rasanya sampai tahun depan... tup-tup , bulan ni sampai lagi satu banci pertubuhan pengiklanan 2004 lah pulak... due 31st July 2005. Cantik sungguh muka toknek hangpa no.... setahun berapa kali mau banci daaaa? aku ni yg jadi mangsa.... kalau korang tu efficient enough, sure korang hantar borang tu awal2 at least 30 days.... ni takde, hantar form kat aku dalam 15th July, 31st July dah suruh reply.... seperti yg aku kate, banyak cantik muka toknek korang.... ingat aku duduk kat opis ni dok goyang *TuuuuT* ker ha? kan dah kena sumpah ngan selipar jepun..... dan yg menunjukkan kementerian statistic ni sungguh tak efficient nye bilermana membanci ikut suka hati toknek dia aje... memula hantar tahun 2005 punya, peh tu antar borang banci tahun 2004 lak, peh tu tahun depan sure hantar borang banci 2003 dan semakin lama aku kat opis ni, aku kena gali kubur sendiri dulu sebelum mereka banci yg bukan2... org makin kedepan, diorang makin mengundur.... wake-up lah wahai statistic dept.... bile nak maju kedepan?
Thumbs Down

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jgn marah jabatan, tapi marah la menteri,...depa yg banyak menyusahkan org..buat mcm2 prosedur..tapi benda2 ni semua selaras utk membuat pgkln data yg teratur, sistematik dan pastinya memakan masa bertahun2..tak gitu...hehehhe..

28/7/05 8:23 AM  
Blogger Selipar Jepun said...

nak marah menteri, x kenal sape menteri kat kementerian tu.. marah nyamuk jer la, tak yah ler bakar kelambu.. tak gitu tunteja? hehehe... semalam satu hari concentrate buat mende tu. dah hampir nak siap kecuali fixed asset jer blm lagi. Lepas ni x marah dah...

28/7/05 9:06 AM  
Anonymous Anonymous said...

akak, lama tak update, hari2 datang menjenguk, tak sihat ke?..mana tagboard?

28/7/05 2:57 PM  
Blogger Selipar Jepun said...

busy banyak.maklumlah hujung bulan,closing. noha, ajaiblah. akak nampak aje tagboard ni, apasal korang tak bleh nampak yer? hmmmmm, ajaib!

28/7/05 3:12 PM  

Post a Comment

<< Home