· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Wednesday, August 03, 2005

sElipaR yaNg seLeNga...

Semalam aku org paling sibuk dalam dunia... bukan sebab aku menteri , tapi sebab banyak kerja yg perlu aku selesaikan gara2 MC sehari.... dan apa yg aku nak cerita kat sini, adalah kejadian sebelum aku masuk kerja pada hari selasa yg indah permai - 2/8/2005.
Aku pergi kerja ngan hubby tanpa apa2 sebab.. selalunya aku naik ngan best fren aku. Tah camana aku sms dia kata aku pegi ngan hubby. Sampai kat DU, aku suruh hubby drop kat situ sebab aku nak ambik bas , konon tak nak hubby lewat masuk kerja... dia masuk 8.30am, masa tu dah 8.15am. Aku pulak masuk kul 9.00am, so banyak lagi masa. Biarlah aku naik bas... dah dekat dah pun.
Bas pun datang, ramai org Q.... aku pun Q sama. Tanpa melihat nombor bas tersebut, aku pun bayar 90sen. Tapi aku heran apasal aku dapat tiket 50sen? Ah, tak kisahlah... sukati drebar bas tu lah....peduli apa aku. Aku duduk dibelakang , sebab bas hampir nak penuh. Tiba2 bila bas tu jalan, dia menghala ke tempat lain. Aku panic... tapi control lagi tuh.... Buat2 macam tak de ape2 yg berlaku padahal dalam kepala aku ni 1001 persoalan... alamak, aku tersilap bas lah... camana nak buek ni? kalau den turun kek sini, mano yo den nak tuju? camana den nak patah balik po'e tompek tadi? aduhhhhhhhhh..... berserabut kepala otak. Aku tunggu je, mana bas ni nak bawak aku... tup2 sampai ke LRT TAMAN BAHAGIA.... aku pun tak pernah ada kat situ... dengan yakinnya, aku pun turun dari bas tu, naik LRT , beli tiket ke Asia Jaya....
Sangkaan aku ASIA JAYA adalah selepas TAMAN BAHAGIA... pandai sungguh mak cik ni meneka... meneka dalam kesamaran... belagak macam bagus, ade peta tak nak refer... last2 makcik yg malang ittew telah pergi menunggu diplatform ke KELANA JAYA.... sangkaan mak cik ittew, lepas TAMAN BAHAGIA > ASIA JAYA > KELANA JAYA... selenge tak ? kat tiket tu ade peta, tapi tak tengok langsung... bile dah naik LRT, dapat sekejap, ada announcement, STESYEN BERIKUTNYA, KELANA JAYA. NXT STATION, KELANA JAYA.... waduh2.... ape la goblok sangat aku harini... dah salah bas, tak insaf2 lagi, masih buat kesilapan yg sama, pegi naik LRT yg salah lah pulak.... sudah jatuh ditimpa tangga jer rasanya.... masa tu lagi 5 min pukul 9.00am... lambat lagilah aku harini...
Nak tak nak, aku gelak dalam hati sorang2 kat diri aku sendir atas kesewelan aku hari ni... apende yg aku dah buat hari ni... consentration tak de langsung... zero.. agaknya sakit lagi ke aku harini sampai tak ade hati nak pergi kerja? Pergi jalan boleh, naik bas, naik LRT, takkan nak pergi kerja tak boleh. Aku pun turun dari LRT kat KELANA JAYA tu, beli tiket lagi ke ASIA JAYA, dan kali ni aku berjaya naik dengan betulnya... sebab kat situ ada satu jer platform (last station...). Sampai office dah dekat 9.30am... tak sempat breakfast, kerja melambak... nasib baik boss tak marah...
Itulah kisahnya Selipar Jepun yg selenga... never in my life aku se selenge semalam.....

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

tu la, lain kali hati2 nak naik apapun. jgn igt dok kl dah terer semua tempat. sory 4 everything.

3/8/05 11:50 AM  
Blogger Selipar Jepun said...

thanks juita'qu for visiting my blog. to tunteja, bukan belagak terer, tapi overconfident...

3/8/05 1:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

hahah...selenga sungguh akak kali nih! anyway, tahniah la sebab dapat juga sampai opis...

3/8/05 1:55 PM  

Post a Comment

<< Home