· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Monday, October 03, 2005

Budak Kecik Kawin...?

Semalam aku pergi kenduri kawin member hubby kat Sabak Bernam. Aku ajak mak & ayah aku sekali & juga kakak aku sekeluarga sebab kebetulan kiteorg berkumpul kat rumah my sister . So, rumah kenduri tu dekat je ngan rumah my sister. Aku tunjukkan kad jemputan kawin tu kat anak sedara aku, Fatin. Budak fatin ni umur dia 7 tahun, tapi keypoh nye, masyaallah... macam mak bedah. Yg Special pasal kad jemputan ni ialah, ade gambar pengantin yg nak kawin ni... tapi gambar tu gambar masa diorang budak2 dulu.. lebih kurang dalam umur 6-7 tahun gitu. So, si fatin ni hairan sangat, budak2 boleh ke kawin ? Dia terlalu excited nya nak pergi tengok org kawin ni.... bila jam dah dekat2 pukul 11.30pagi, mak aku suruh fatin pergi tukar baju, nak pergi kenduri dah ni.... apa lagi. kesukaan dak fatin ni, masuk bilik, tukar baju, pakai tudung dan tak sabar2 nak pergi.
Bila kami sampai, hujan dah reda. So masing2 nak jaga vogue, malas nak bawa payung. Tengah2 dok jalan kaki dari tempat parking kereta nak ke rumah kenduri tu, tiba2 dengar bunyi hujan datang. Lebat lak tu.. alamak, mana nak lari ni. Masing2 cari pokok, berteduh. Aku siap jerit, " bang, cepat bang, ambik payung kat keta..." hubby aku, ayah aku & abg ipar aku berlari nak dapatkan payung dari kereta masing2... aku ngan anak2 dan anak2 sedara, ngan mak & kakak aku, masing2 cari pokok buat berteduh. Nasib baik le kena sikit2 je. Kalau tak de pokok tu, lencun le kami.. tak vogue ler....
Bila dah dapat payung, kami pun menuju kerumah kenduri. Masa tu pengantin tak datang lagi. So kami pun makan le dulu sementara tunggu pengantin sampai. Bila kami dah sudah makan, baru pengantin datang. Masa tu kami pun dah nak balik, sempat le tengok pengantin bersanding. Fatin ni asyik tanya mak dia, "mak, org kawin tu tak payah sekolah ke , kecik2 dah kawin? " kiteorg gelakkan dia aje sebab dia terlalu banyak persoalan.. agaknya macam2 dia fikir & tertanya2.... bila dia soal je, org gelakkan dia. So dia tak dapat jawapan & terus tertanya2.. Sian budak fatin ni...

2 Comments:

Blogger Selipar Jepun said...

selamat berpuasa ziezie...kite pun tak sabar nak pi solat terawih...

4/10/05 8:37 AM  
Anonymous Anonymous said...

sok2 lau ly kawn..

ly nk buat kad jemputan kawen, letak pic... bkn pic dak2 kecik.. but pic yg telah di adjust.. pic taim tua... beruban + kerepot!

ok dak akak? kekekke

5/10/05 1:02 PM  

Post a Comment

<< Home