· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Friday, December 30, 2005

Lagu "Ngetop"

Nenek Nenek Si Bongkok 3

Siang Mengantuk Malam Berjaga

Mencari Cucu Dimana Ada...

Nenek Nak Kawin Dengan Anak Raja
Cucu Cucu Tak Dapat Lari
Nenek Sekarang Banyak Sakti
Sekarang Juga Nenek Mencari
Siapa Dapat Orang Tu Jadi...
---------------------------------
Lagu ni berkumandang kat rumah aku sejak seminggu yg lepas setiap malam without fail. Lagu ni telah dinyanyikan oleh Anis tanpa rasa jemu... walaupun ada salah here and there, she tried very hard to remember this song... sebenarnya lagu ni "cikgu" taska dia yg ajar... tu yg seronok sangat tu... dia jadi nenek sibongkok 3 tu, sebab tu mata dia kena tutup dengan kain.
Walaupun muak dengar lagu yg sama setiap hari, aku appreciate apa yg "cikgu" tu ajar kat anak2 aku ni, sebab aku sebagai ibu yg bekerjaya, manalah ada masa nak mengajar anak menyanyi sampai hapal.... nak main dgn anak pun kena tunggu weekend.
Jadi, aku menghargai apa yg org dah ajar , menghargai apa yg anak2 aku belajar (asalkan yg baik2 belaka). Biarlah dia nak nyanyi sampai aku vomit blood sekalipun, mungkin next few years, aku tak dengar dah dia nyanyi lagu2 macam ni... mungkin dia nyanyi lagu mariah carey pulak nanti. In next 20 years, may be i will missed all these jingles... Selagi diorang happy, aku pun tumpang happy tengok diorang happy.
Berkat "cikgu" baru yg menjaga taska milik my babysitter, anak2 sekarang lebih terhibur sebab "cikgu" baru ni rajin ajar menyanyi berkumpulan & ada playgroup... taklah boring makan tidur je.... sekarang ni aktiviti mereka semakin terisi dan happy je nak pergi taska. Aku harap ia berterusan.
Update on my babysitter. Last week monday 26th Dec, aku pergi melawat dia kat hospital. Dia dah sedar 100% but she's like "vegetable". Tak kenal orang, cannot talk, don't know whether she hear or not, seems like she don't have any feeling. Looking at her make me wonder, did she still recognize me or not ? I think she's not, because her face don't show any expression whether she's happy, sad , sick .....
Her father said she may discharge this few days, but her neck was broken, so she cannot sit. That is why i said, she's like a vegetable. I Pray very hard for her to recover back to normal.
"Ya Allah, ujianMu ternyata sungguh berat utk insanMu yg lemah ini. Sembuhkanlah dia seperti sediakala .... Sesungguhnya Engkau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang ..Amin"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home