· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Wednesday, December 14, 2005

Masihkah ada sinar ?

Lepas tengok movie Narnia, kami pergi hospital menziarahi baby sitter . Actually semalam, masa kami kat kampung, aku dapat sms dari husband dia, berbunyi begini ;-
"lin dah boleh buka mata hari ni. Dah boleh gerakkan tangan & kaki."
alhamdulillah, syukur kehadrat Allah, setelah koma selama 10 hari, akhirnya dia sedar kembali . Tersebak aku membacanya. Terus aku bagitahu hubby. Aku bersyukur yg Allah beri peluang ke-2 kepadanya utk terus hidup.
Kali pertama sampai kekatilnya, aku lihat dia sedang tidur. Kemudian dia buka sedikit matanya, aku mengucapkan salam , aku perasan, dia mengelipkan mata sekali, seperti tanda menjawab salam aku.
Kali ni beliau dipindahkan ke wad biasa tapi masih bergantung kepada beberapa alatan . Beliau masih belum boleh bersuara, pandangan matanya pun seakan sempit, antara jaga & tidur. Aku tak pasti, dia dapat melihat kami semua atau tidak.
Aku dekati telinganya, aku bisikkan nama aku kepadanya, dan aku bertanya, adakah dia masih ingat kepada aku. Air mata aku terus menitis sebab tak dapat menahan perasaan dikala itu. Aku cukup sedih dan dalam waktu yg sama, masih tertannya2 , setelah beliau sedar, apakah nasib beliau seterusnya? Hanya kaki & tangan sebelah kanan saja yg mampu digerakkan perlahan dalam gerakan yg sama, tapi sebelah kiri seakan2 tiada respons.
Leher & kepala masih memakai alat sokongan . Ayahnya meminta aku mengelap mukanya dengan wet tissue. Aku akur. Tapi perasaan aku terlalu hiba utk disembunyikan. Aku gagal. Sekali lagi air mata aku merembes keluar. Akhirnya aku meminta diri setelah beliau tidur.
Lin,
Semoga cepat sembuh. Semoga sembuh seperti sediakala. Kasihan anak-anakmu. Mereka masih memerlukan kasih sayang seorang ibu.
Ya Allah,
Sembuhkan dia seperti asalnya. Hanya Engkau yg Maha mengetahui dan Maha Penyayang. amin...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

semuga dia cepat sembuh, sedih sangat bila mendengar cerita2 begini, yg mampu kita lakukan hanya berdoa

16/12/05 11:40 AM  
Blogger Selipar Jepun said...

Insyaallah... dengan doa dari kita semua..

16/12/05 2:20 PM  

Post a Comment

<< Home