· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Monday, December 12, 2005

1st movie with anis in cinema

Narnia - 12/12/2005 - 1.40pm
Babah, Mama, Faiz & Anis


Lucy, Susan , Peter & Edmund

Sebenarnya ini adalah entry ke-2 pasal ni yg aku tulis sejak semalam. Semalam aku dah publish satu entry yg sama, tup-tup, petangnya dah hilang. Bengang je aku... dimanalah salah silap aku ...

Kali pertama anis jejak kaki kepanggung wayang, aku tak sabar nak tengok reaksi dia. Aku sangka, tentu tak penuh panggung, kalau anis bising pun, tak ape lah.. first timer lah katakan... sekali tu bila masuk, mak ai.... full house. Dah la kite org lewat 5 minit.

Anis refuse to walk in the dark. Jakun gitu, tempat ape la yg gelap gelita ni. Babah has to carry her sampai ketempat duduk.

Babah has to put her on his lap coz aku tak beli tiket utk budah bawah umur ni.... akhirnya dia excited, elok je dia tengok wayang tu. Dari ribaan babah, dia tak selesa agaknya, so berpindah keribaan mama pulak. Akhirnya kerana terlalu sedap diribaan & dipelukan mama, anis tertidur hampir 1 jam...

Lepas bangun tidur, dia sambung tengok lagi sampai habis. Mulut pun dah riuh rendah asyik tanya berbagai soalan. The most frequently Asked Question (faq) was...

"mama, lion harimau tu , dia jahat kan..?" sambil memuncungkan mulutnya bercakap dgn penuh perasaan...

"no, dia baiklah..." I replied.

"tak lah... lion harimau tu dia jahat. kan mama, kan...??" anis masih tak puas hati..

"shhhhhhhhhh.. jgn bising. Cakap perlahan2..."

sambil berbisik, she still insist "mama, lion harimau tu, dia jahat kan.?"

ya allah, anak aku ni.... (tengok cerita sekerat, tidur sekerat, lepas tu dia tak faham...)

Faiz enjoy the movie, sampai suruh aku beli VCD bawa balik rumah.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Am pun dah bawa anak tengok cerita Narnia, tu, tak henti2 bercakap dia sampai tak terlayan oleh Am, lepas ini dia nak tengok cerita King Kong pula

16/12/05 11:39 AM  
Blogger Selipar Jepun said...

Yang bestnye, mak bapak rasa macam budak2 balik, sebab layan anak tengok citer budak2...ok ape?

16/12/05 11:42 AM  

Post a Comment

<< Home