· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Wednesday, December 21, 2005

Mak Tiri Episod 2

20/12/2005
Assalamualaikum..
Kehadapan anak tiri aku, selipar jepun.
Semoga dalam keadaan sihat walafiat & sejahtera selalu.
Adanya aku menulis surat ini kepada engkau, adalah untuk memberitahu engkau, supaya janganlah engkau "syok" sangat kerana aku belum singgah rumah engkau.
Semenjak dua menjak ni, aku sibuk sikit, membeli belah barang2 keperluan persekolahan adik tiri engkau yg bakal nak masuk darjah 1 tahun depan. Aku dah lah pergi kedai naik bas, org punyalah ramai macam semut.... dengan nak krismas lagi, tu yang aku sibuk shopping tak dapat2 apa yg adik tiri ko nak.....ramai sangat org, sampai aku menghadapi kesukaran nak membeli belah kat shopping complex.
Aku janji, aku mesti datang rumah ko bila2 masa je dari sekarang. Masak sedap2, bagi aku makan. Kebulur dah tekak aku ni... kain baju dah kemas ? Pinggan mangkuk kat dapur dah cuci? Toilet dah bersih? Pokok bunga dah siram ? Lantai dah mop ? Sawang2 semua dah buang ? Ayam dan kerbau dah bagi mandi ? Bla...bla...bla....
Your dear friend,
Mak tiri

# Selamat datang mak tiri aku yg tercinta... 20/12/2005 -mak tiri aku dah datang ziarah... hampeh...kuciwa.... duka & nestapa..... Pouty #

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

alamak tak merajuk pula lagi dia ya, hehehehe, tumpang kecewa sekali ni

21/12/05 1:54 PM  
Blogger Selipar Jepun said...

am, ape nak buek... dah takde rezeki...

21/12/05 2:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

takpe...usaha tangga kejayaan, teruskan usaha!

21/12/05 4:15 PM  
Blogger Jubeiz said...

saya sebenarnya tak tau nak tulis apa kat sini. kira macam no comment lah.

22/12/05 3:30 AM  
Blogger Selipar Jepun said...

noha, frust. tak tahu nak cakap apa.

Jubeiz, tak tahu tak apa... no comment pun tak apa...thanks for visiting me ..

22/12/05 8:27 AM  
Blogger Mama Emmy said...

alah siannya.... tulah saper suruh kau buat rumah kau cantik2 & masak sedap2... jgn kata mak tiri, segala sepupu sepapat dato' menteri pun nak dtg jenguk.... hehehe

takpelah, belum ader rezeki kot.... teruskan usaha, pasti berjaya....

22/12/05 12:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

mak tiri saya baik2 saja..:)

22/12/05 12:32 PM  

Post a Comment

<< Home