· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Monday, December 19, 2005

Mak tiri merajuk?

Mak tiri aku dah 12 hari tak datang ziarah. Aku tak tahu kat mana yg tak kena. Mungkin ada yg kena... mari kita tengok siapa yg kena....hehehehe...

Anis

Hari hari muntah. Terutama dalam kereta. Nak kata dia demam, sihat walafiat je aku tengok dia. Tak de panas pun badan dia. Meloncat sana sini, kan main aktif nye.... saturday & sunday bawak diorang jalan2 cari makan , elok nak balik je, halfway nak sampai rumah, dia kata dia nak muntah. Tak sempat nak buat apa2, dia tadah je ngan baju dia. By the time babah nak berenti kat tepi jalan, it's too late. Baju dia dah penuh tertakung "m***t**" tu. so, aku londehkan semua baju & seluar yg dia pakai, tinggal pampers je. 2 hari berjalan, 2 hari dia muntah. Kat rumah elok je....

Faiz

Hari saturday, bila dah sampai rumah, dah parking, faiz pulak kata dia nak muntah. Apalagi, keluar je dari kereta, dia terus "m**t**". Apasal le ngan anak2 aku ni... tak de demam, tak de ribut apa, tetiba je... meloya ke ?

Babah

Friday night, Balik dari kerja, lepas solat & tukar baju, babah ajak pergi pekan yg agak jauh dari rumah, katanya nak makan western food. Kedai tu kedai mamak, very big shop, 2 storey with open space. A lottttttt of variety & type of foods dari mee kari, bihun sup , roti canai dan semua adik beradik roti yg sewaktu dengannya, nasi lemak, nasi briyani, western food pun ada.... babah kata dia teringin nak makan lamb chop. So dia pun order lamb chop, aku pulak order chicken maryland.

Sunday morning, babah teringin nak breakfast mee rebus kat restoran mamak yg sama. Baru je pergi, dia nak pergi lagi... aku ikut je. Tekak dia ni tak boleh diramal. Mengidam juga agaknya... Setibanya dikedai mamak tersebut, bende yg dia nak makan tu tak de... semua variety yg berbagai tu hanya sebelah malam je... sebelah pagi cuma ade semua adik beradik roti & nasi lemak. Maka kempunan le babah tak dapat makan mee rebus. Akhirnya dia order roti telur, aku order tossei, & faiz order roti tisu.

Aku
Relaks... tak rasa apa2 , tak de tanda2, cuma mak tiri enggan ziarah je. Kalaulah begini sampai akhirnya, best kan. Org lain yg merasa sakit pening, org lain yg berisi. Thanks god my dream "will" come true soon (may be next year somewhere around August or Sep'2006. But belum confirm dan belum pasti lagi sebab belum jumpa doktor. Last friday ada buat test sendiri kat rumah. Tapi negative. Boleh caya ke bende yg beli kat pharmacy nih? Apa-apa pun, hanya doktor yg boleh memastikan kesahihan berita ni. Aku saja tunggu lagi. Maybe masih terlalu baru, so tester tu pun tak boleh trace. Tunggulah sampai early January 2006 ni baru aku jumpa doktor . Harap2 mak tiri aku bercutilah for the next 8 mths... Amin.

5 Comments:

Blogger Mama Emmy said...

hahaha.... aku doakan 'mak tiri' ko memang bercuti for the next 9 months or so....InsyaAllah, Amiin, yarabbal Alamin....

siannye kanak2 riang nie... mamanya yg beria2 nak uwek2... dorang yang sengsara... ait babanya pun kena penyakit mengidam... hehehheee

whoaaa, nampaknya kalau betul sahih, kaya lah Ali Maju ye.... mama, baba, & anak2 hari2 mengidam makanan kat situ... hehehehe

19/12/05 1:05 PM  
Blogger Selipar Jepun said...

iyele tu enig, doakan semoga semuanya BENAR2 belaka. Aku dah lama menunggu kehadiran org baru ni... harap2 ade lah rezekinya. Tapi memang kesian sangat kat kanak2 kecil yg tak berdosa ni...sian sangat, nape diorang yg sengsara...

19/12/05 1:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

Mula2 baca tertanya-tanya siapa mak tiri tu, kemudian baca lagi sekali akhirnya baru tahu siapa dia hehehehehehe

Anak2 berkorban untuk mama dia hehehehe

19/12/05 3:44 PM  
Blogger Selipar Jepun said...

Am, maaf lah sebab guna bahasa rojak kat sini sampai Am tak faham. Tapi elokler, biar org lelaki berteka teki & tertanya2.. tak delah straight to the point kan...

Kesian anak2 ,berkorban tak kena gaya...kalau hubby yg kena, tak per jugak,dia dah dewasa. Budak2 ni, apa yg dia tahu...kesian + sedih + simpati + sewaktu dgnnya...

19/12/05 4:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

wahh best ah kak, saya yg dok merancang akak yg lekat dulu, saya doakan mudah2an, lekat la tu, insyaAllah!

baru 12 hari kak, sepanjang tahun 2005 ni, byk kali la jugak lewat, ada tu cycle tu sampai 50 ke 60 hari lewat, bila nak pi check je, dia pun dtg...heheh...takde rezeki lagi..

20/12/05 5:03 PM  

Post a Comment

<< Home