· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Tuesday, August 29, 2006

Accident Depan Mata

Pagi tadi naik kereta lagi sebab hubby kena kerja luar. Plan nak cepat, jadi lambat juga.. biasalah, dengan anak2 ni, macam2 peel budak2 ni. Bila keluar je, jalan jem. Slow moving je . Dalam aku dok mengelamun tu, aku ternampak sebuah motor ZZR warna biru yg selalu pergi kerja sama2 . Couple ni tinggal kat same area tempat tinggal aku , aku dah hapal no. plate motor dia. Tapi kami tak kenal . Disebabkan jalan jem, kereta aku berhenti. Motor ni pulak dipandu laju dilorong bertentangan, maklumlah tak ada incoming car. Semua org naik motor akan ambil laluan sebelah kanan.
Tetiba, ada sebuah kancil warna putih membelok ke kanan tanpa memberi signal. Mamat yg pandu ZZR ni dah mengelak kekanan, tapi sang kancil ni pulak, semakin laju lagi mara kekanan, dan akhirnya Phaaaaaaaaaaaaaang ! Couple tadi terpelanting dan mtornya kena tindih dek sang kancil yg bongok ittew. Kesian betul aku tengok. Banyak kali aku beristighfar... aku harap couple tu tak de ape2 kecederaan parah... yg buat aku sayu & terharu, sisuami bingkas bangun mendapatkan isterinya dan kelihatan isterinya payah utk berdiri, Lalu sisuami memeluk isterinya, memapah sambil isterinya memegang tangan yg satu lagi. Aku agak, mesti tangan wife dia patah. Dalam kepayahan sisuami ni menenangkan isterinya yg sakit & terkejut, driver sang kancil ni buleh dok diam kat dalam keta tu dengan penumpangnya. Lama jugakla baru dia nak keluar. Amoi rupanya.... Ramai gak mamat2 motor yg berenti memberi bantuan. Mereka cuba menarik keluar motor tu tapi gagal sebab tayar sang kancil tu dah panjat motor tu. Aku rasa, kalau diorang nak ambik motor tu, diorang kena angkat dulu sang kancil tu beramai2 kasi buang dalam lombong dengan tuan dia sekali.... bagi buaya makan lagi bagus. Dah lah tak bagi signal, tengok cermin sisi ke tidak ? Pakai main redah je. Nasib baik tak mati.. kalau mati, haru....
Aku simpati sangat dekat couple tu .Walaupun aku tak kenal, tapi pagi2 kami selalu saing pergi kerja sama2 ikut highway . Hari ni hari dia, mana tahu esok lusa hari kami pula. Sebab tiada siapa dapat mengelak disaat2 akhir macam tu.. semua yang terjadi adalah kehendak Allah. Semoga korang berdua tak de cedera apa. Serik rasanya. Aku tak leh lupa sampai sekarang.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home