· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Monday, July 03, 2006

Superman Returns




"Big Boss" aku amat berbesar hati lagi pemurah, telah menganjurkan tayangan free "superman returns" utk clients pada hari Jumaat lepas 30/6/2006 di Cineleisure Damansara berdekatan Curve.

Sebanyak 8 Hall telah di tempah khas utk tayangan tersebut dengan anggaran 1400 orang jemputan hadir pada malam tersebut. Dan aku adalah salah seorang khadam yang kena bertugas pada malam tersebut. Tayangan bermula jam 9.30 malam, tapi kaunter tiket & popcorn + drinks dibuka seawal jam 8.00mlm utk redemption.

Pertama kali seumur hidup aku kerja bagi tiket wayang kat orang. Dan kami kena pakai T-Shirt original Superman (black colour) . Sebanyak 6 kaunter dibuka utk ticket redemption .Ade client yg ok, dan ade yg fussy macam mak nenek. Most of them are "TONGKANG MADE". Few malays & indian. Dan ade yg ingat kami2 yg dok jaga counter ticket ni pekerja kat cineleisure. Walhal baru first time aku menjejakkan kaki kesitu. Belum pernah masuk panggung pun. Belum pernah pergi toilet kat situ & best thing, tak tahu pun direction lift & tangga kat mana.....

Ade satu "ah so" yg datang redeem ticket tu (i guest she is one of our clients ) , ask for toilet direction. Aku memang tak tahu langsung. So aku diam je. Budak Intern dari UTAR yg dok kat sebelah aku pun cakap not sure. But she know , there is a toilet in 2nd floor (we are at 3rd floor). The clients mcm tak puas hati dengan answer budak tu, macam jauh sangat le nak kena menapak.... semata2 nak gi toilet... so , budak ni cakap le, I think there's a toilet inside the hall. This "ah so" balas... "YOU THINK SO ????!!! dengan nada mengejek & dan tak puas hati...

"Ah So" ni aku lempang karang baru tahu. Damn mengada. Org dah bagi tengok wayang free, popcorn free, drinks free, lagi nak mengada2... aku memang menahan kemarahan aku , sebab tu aku buat donno je.. malas aku nak layan org mcm ni...

Ade yg mengada, datang lambat, nak seat bagus2... kalau nak seat bagus2, dtg le pukul 8. Siapa redeem awal, dapat le seat bagus2. Datang pun pukul 9.30, nak seat bagus. Memang hampeh la diorang ni... tak reti baca invitation card kot !

Akhirnya, banyak tiket lebih, kira2 4 row kebawah (M to P) semuanya kosong2 belaka.... Agaknya ade clients yg tak datang. So, diorang pegi bagi free ticket kat org ramai yg berkeliaran dekat curve tu after 10 min show started. Ramai org yg tak nak.... sebab org mesti nak tengok dari mula.... tambah2 superman returns.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ala... naper xbgtaw.. lau dak.. bleh g tgk pree... hikskss

12/7/06 12:21 PM  

Post a Comment

<< Home