· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Tuesday, June 27, 2006

Aku Yg Selenge lagi...

Hari ni aku drive to work - alone. Hubby naik moto macam biasa. Sebab lepas kerja nanti , dia nak ke JB dengan his brother menziarah kakaknya yg akan menjalani pembedahan payudara esok.
Pagi tadi, dah le terbangun lambat... pukul 6.30am baru terjaga. Nasib baik beg bekalan pakaian budak2 dan beg sekolah faiz dah prepare sebelum tidur semalam. Aku kejutkan budak2 lepas dah bersiap nak keluar. Anis liat pulak hari ni, tak nak bangun. Semalam , sebelum tidur, aku dah pesan. "esok kena bangun awal tau... mama bawa keta". Anis yg beria2 cakap "ok !".. tapi hari ni, nampaknya dia dah lupa lah apa yg dia dah janji semalam.... biasalah, budak2...
Dalam kelam kabut aku nak keluar rumah tu, anis aku tinggalkan. Babah will send her to nursery. Aku bawak faiz dan beg je... Masa aku keluar pagi tadi, babah belum ready lagi nak pergi.
Masa hantar faiz ke Taska, aku malas nak turun. Aku tengok dari dalam keta je. Lepas tu aku pun ketempat kerja. Nasib baik jalan tak jem. Sesampainya di office, waktu aku nak turun dari kereta, baru lah aku terperasan, beg baju budak2 yg sepatutnya dibekalkan utk Taska , tertinggal dalam keta kat seat belakang... OMG !
Aku terkedu... macammana lah aku boleh terlupa kat beg yg diusung hari2 ni ? Camne la budak2 tu nak mandi karang ? Towel, Baju, Pampers...
Fikir lagi.. nak call hubby, dah sampai ke dia di office.. aku tengok jam.. baru pukul 8.00pg. Biasanya masa2 macam ni dia tak sampai lagi... cam ne nak buek ni ?
Aku pun fikir2 lagi, masuk balik dalam keta, try call hubby. Memang tak expect dia nak angkat kalau dia tengah naik moto... Tapi dalam 2 deringan , dia dah angkat. Aku ingat dia kat rumah lagi.. dia kata dia kat office. Aik, cepatnya dah sampai....
Dia suruh aku call penjaga taska tu dulu, lepas tu baru buat keputusan. Aku cadang nak mintak pinjam baju2 dari jiran aku yg ada anak baya2 anak aku... tapi setelah aku call penjaga taska tu, dia kata, tak apa... baju boleh lagi pakai baju yg sama. Elok lagi, bukan kotor pun. Pampers boleh mintak sedekah kat budak2 taska ni.. jgn risau... tak de ape2 lah...
Tapi jauh disudut hati aku, kesian anak2 aku hari ni... mama ni selenge betul hari ni, sampai baju anak2 pun tak ingat. Tak dapat bayangkan , balik nanti, anak2 aku masih pakai baju yg sama macam aku hantar pagi tadi... oh tidak....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home