· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Monday, May 22, 2006

Aku Yg Sempoi

Aku jenis yg sempoi. Tapi kadang2, sesempoi2 aku, hubby lagi sempoi. Ade sekali tu, aku macam fobia nak berjalan kat tempat ramai org. Takut kena ragut. Kebetulan pulak, tak plan nak kesitu.
End up, aku just grab 1 plastic bag (plastic bag yg org guna buat isi barang) utk letak handphone & purse. Dan dengan lenggang kangkung dan selamba badak je aku memasuki Pasaraya Hyper tersebut sambil shopping.
Hubby geleng kepala tengok aku. Hari ni terlebih sempoi sampai dia tak "GEMAR". Sorry la boss.... bukan bermaksud nak jatuhkan maruah atau memberi malu , tapi just come across to do that on that day... bukan selalu pun....
Bila nak masuk Pasaraya Hyper tu, Guard tu suruh tinggal barang kat tempat meletak barang. Aku tanya org tu, "dik, ni boleh bawa masuk tak?" . Dia kata tak boleh. " Apa isinya kak ?" . Aku pun tunjukkan le 2 barang dalam plastic bag tu dan terus dapat green light utk bawa bende tu masuk. Tak tahu lah dia ketawakan aku ke tidak. Harap2 tidak lah.
Aku tak tahu bini org lain ade tak pernah buat macam aku ni ....

# hari tu terbaca COSMO hari ahad beberapa minggu yg lalu. Ade ruangan SMS dari pembaca kat dalam tu. Bunyinye lebih kurang macam ni...

"Tak setuju Ahli Parlimen Masuk Campur Dalam Hal Ehwal Kastam. Bukankah Mereka Sibuk Membincangkan Isu Bow Tie di dalam Kabinet - SELIPARJEPUN"

Sapalah yg menyamar guna nama aku ni ????

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

apa yg 2 benda dlm bag plastic tu?

23/5/06 10:06 AM  
Blogger Selipar Jepun said...

Handphone & Wallet.

23/5/06 1:41 PM  

Post a Comment

<< Home