· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Thursday, March 30, 2006

Suamiku yang workaholic

3 Things I always told my self....
1) I always told my self to stop complaining.
2) I always told my self to appreciate what I have.
3) I always told my self to Thank God for what HE gave to me.
Stop Complaining about your work load wahai selipar jepun. Sebab kerja aku tak stress macam kerja org lain. Malam tadi I learn a lesson. When babah not return home overnight just for the sake of his very ultimate urgent work. Since aku kawin, this is the first time dia tak balik rumah kerana urusan kerja. At first, dia kata mungkin dia balik lewat. After 1.30am, bila aku call his hp, dia cakap dia tak balik.
Petang tadi dia kata : " tonight he must stay until muntah darah.."
Aku bersyukur kerana aku boleh balik pukul 6.00pm everyday. Weekend tak yah kerja. Kerja pun tak lah stress macam dia yg kena meet the dateline.
Pagi tadi aku kejutkan budak2 dari tidur, diorang tanya, babah mana ? Aku kata babah tak balik. Babah very busy at work. So hari ni aku terpaksa drive sorang diri pergi kerja. Pukul 6.45am dah keluar, belikan sarapan budak2 & terus pergi kerja. By 8.15am aku dah sampai office & menulis entry ni.
Masa beli sarapan tadi, jumpa nuar, one of our neighbour. Dia tanya mana fizz. Aku kata dia tak balik. Tercengang2 kawan tu.
Lepas tu dia kata , " Kalau tak kaya lagi, tak tahulah"
Today, babah off day setelah bersengkang mata perabih kerja malam tadi sampai tak tidur. Semoga babah mendapat rehat yg cukup hari ni kat rumah tanpa gangguan.

1 Comments:

Blogger Mama Emmy said...

SJ, semua tu adalah pengorbanan seorang suami terhadap keluarganya. Kau kena redha & of course, like u said, you cannot complain. Apatah lagi, this is the first time he has to kerja lembur... tak mcm aku and hubby.. bukan setakat tak balik, malah at times, dalam masa seminggu langsung tak jumpa... seolah2 aku nie mcm ibu tunggal padahal berlaki...

Itulah rezeki yang Allah turunkan pada setiap insan berbeza dan pengorbanan yg diperlukan juga berbeza....

Whatever it is, kita sebagai isteri kena sentiasa redha & at the same time, kena bagi motivation and support kat hubby2 kita 24-7. Tapi bestkan, biler tak jumpa rindu, bila rindu.... huhuhuuhu, tau-tau jelah!!!!

30/3/06 8:19 PM  

Post a Comment

<< Home