· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Tuesday, March 14, 2006

Kerja...Kerja...Kerja....


Tadi aku baru je lepas sessi Mutual Feedback ataupun lebih "femes" dengan panggilan "APPRAISAL" with my boss. This is year end appraisal. Setahun diorang conduct 2 kali. So , kali ni kira yg gempak sikitle berbanding yg mid year. Aku rasa bukan gempak pasal apa, tapi gempak sebab dapat kerja dan tugasan baru yg lebih mencabar .

Appraisal - tak sah kalau tak tak dapat tugasan baru. Masa ni lah boss sibuk nak bagi kerja baru kat kita. Padahal, bila bercakap pasal "existing" work, adelah part2 yg dia komen kata tak sempurna, this & that still have to improve, find a time to settle the outstanding work lah, bla...bla... they realised that we feel sooo burden with existing work. They ask us to improve. We can Improve. But with the new task that they ask us to handle, do you think we can improve ? Aku nak cakap sikit lah kat sini sebagai melepas geram kat boss aku.. tadi tak dapat aku nak lepas geram sebab kena jaga tatasusila hidup KONON.... uwekkkk

Wahai boss aku yg gemilang, terbilang & cemerlang.
Aku ni nak berak pun tak sempat, kau nak suruh aku handle tugasan baru yg lebih mencabar, lebih committed, lebih segala2nya yg lebih lah.... Kerja yg sedia ada pun kadang2 aku keciciran tak sempat buat, ko bagi tugasan baru. Boleh aku katakan, yg dikejar tak dapat, yg dikendong keciciran.

Wahai boss aku yg gemilang, terbilang & cemerlang.
Aku harap bukan sekadar kerja je yang bertambah. Lepas ni aku harap gaji aku pun bertambah. Supaya tension aku tidak terlalu bertambah. Buat kerja lebih, mestilah gaji pun bayar lebih. Kalau tidak, hampehlah.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home