· · · · · · · · · Click here to make Falling Objects · · · · · · · · · · · · · · ·

Tuesday, March 28, 2006

Semuanya Hampeh Belaka...



Few days before last weekend, aku dan hubby dah bercadang nak bawa budak2 tu pergi playground (tmn permainan kanak2) di KLCC. Dah lama tak pergi rasanya… dah dekat2 setengah tahun tak pun dah setahun tak pergi.

Pada hari ahad yg hening, dalam pukul 6.30pagi, kanak2 tu dikejutkan… siapa nak ikut, kena bangun… Dan yang paling syahdu sekali, hari tu hujan renyai2… hari ahad pulak tu… bestnye kalau dapat berselimut lagi kat atas katil. Tapi sebab dah janji ngan budak2 tu, ku korbankan segala kenikmatan duniawi tu … hu hu hu….

Setiba di KLCC, hujan masih lagi renyai2. Plan tak menjadi nampaknya. Cuaca tak mengizinkan utk budak2 ni ber “playground” hari ni… Kesian…

Kami pakai jaket masing2, hujan dah reda sikit. Tapi masih ade setitik dua disana sini. Aku ajak budak2 tu jogging satu pusingan. Anis kesukaan. Macam anak ayam terlepas reban….

Habis sekerat pusingan, kami shortcut ketempat playground yg dimaksudkan… alamak, dari jauh dah nampak “mak guard” tiup wisel serupa org sewel… rupanya playground tu ditutup…. Dikelilingi oleh tape putih merah macam kat dalam cerita CSI tu…


Masing2 tertanya2 kenapa ek? Penat je aku datang jauh2, bayar petrol mahal2, bayar toll lagi, tak dapat masuk.. tak dapat main kat situ. Sian anak2 aku yg berkorban bangun jam 6.30pagi , tapi semuanya hampeh….


Finally, kami proceed to our next destination. Babah nak sangat pergi Jalan Pasar kat Jalan Pasar…. Aku tak teringin sebab ramai sgt org, jln sesak & susah nak cari parking. Sebabkan babah nak juga pergi, aku ikut je. Memang susah nak parking. Last2 parking bawah jambatan. Meter Parking. Sebabkan haritu Sunday, takde le bayar parking. Bila balik dari merayap2, hampeh lagi sekali… keta kena saman.. ade surat cinta kat wiper keta. Macam hampeh kan… nasib baik tak mahal. Tapi still our money. Dan yg paling aku tak puas hati, hari ahad pun kena bayar parking ke?


Kesimpulannya, hari weekend kami sekeluarga minggu ni memang hampeh2 belaka. Satu pun tak de yg best !

0 Comments:

Post a Comment

<< Home